Παίρνοντας ως αφορμή την έκρυθμη κατάσταση στην Αίγυπτο ξεκινώ με μια μυθολογική αναδρομή:
ΒΟΥΣΙΡΙΣ: μυθικός βασιλιάς της Μέμφιδας στην Αίγυπτο, ήρωας αρχαίου ελληνικού μύθου. Κατά τον Ισοκράτη και τους λογοποιούς ήταν γιος του Ποσειδώνα και της Λιβύης.
περὶ μὲν οὖν τῆς Βουσίριδος εὐγενείας τίς οὐκ ἂν δυνηθείη ῥᾳδίως εἰπεῖν; ὃς πατρὸς μὲν ἦν Ποσειδῶνος, μητρὸς δὲ Λιβύης τῆς Ἐπάφου τοῦ Διός, ἥν φασι πρώτην γυναῖκα βασιλεύσασαν ὁμώνυμον αὑτῇ τὴν χώραν καταστῆσαι. τυχὼν δὲ τοιούτων προγόνων οὐκ ἐπὶ τούτοις μόνοις μέγ' ἐφρόνησεν, ἀλλ' ᾠήθη δεῖν καὶ τῆς ἀρετῆς τῆς αὑτοῦ μνημεῖον εἰς ἅπαντα τὸν χρόνον καταλιπεῖν. τὴν μὲν οὖν μητρῴαν ἀρχὴν ὑπερεῖδεν ἐλάττω νομίσας ἢ κατὰ τὴν αὑτοῦ φύσιν εἶναι, πλείστους δὲ καταστρεψάμενος καὶ μεγίστην δύναμιν κτησάμενος ἐν Αἰγύπτῳ κατεστήσατο τὴν βασιλείαν, οὐκ ἐκ τῶν παρουσῶν μόνον ἀλλ' ἐξ ἁπασῶν προκρίνας τὴν ἐκεῖ πολὺ διαφέρειν οἴκησιν.
Ἰσοκράτους Βούσιρις 10 - 11
Κατά τον Φερεκύδη ο Βούσιρις θυσίαζε στο βωμό του Δία κάθε ξένο που πήγαινε στην Αίγυπτο.Όταν ο Ηρακλής έφθασε εκεί, τον συνέλαβαν για να τον θυσιάσουν, αλλά ο ήρωας έλυσε τα δεσμά του μπροστά στο βωμό, σκότωσε το Βούσιρι και πρόσφερε στο Δία θυσία από πουλιά και γλυκίσματα.
Αττική πελίκη, εξαίρετο δείγμα του πρώιμου ερυθρόμορφου ρυθμού των κλασικών χρόνων. Το τροχήλατο αυτό αγγείο, παραλλαγή του αμφορέα, χρησιμοποιόταν συνήθως για κρασί ή λάδι. Στην κύρια όψη του φέρει γραπτή παράσταση με γνωστή μυθολογική σκηνή: Ο Ηρακλής εξοντώνει τους υπηρέτες του μυθικού βασιλιά Βούσιρι στην Αίγυπτο, όταν αυτοί επιχειρούν να τον θυσιάσουν, ακολουθώντας το χρησμό που έλεγε ότι έπρεπε να εξιλεώσουν το θεό για κάποιο λιμό που μάστιζε τη χώρα τους. Οι Αφρικανοί εικονίζονται φαλακροί, με έντονες χειρονομίες που αποδίδουν την απόγνωσή τους. Η σκηνή διακρίνεται από ένταση και δραματικότητα και ο καλλιτέχνης έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις λεπτομέρειες των μορφών, καθώς και στην αρχιτεκτονική του βωμού. Το αγγείο είναι έργο του ζωγράφου του Πανός, ενός από τους πιο εφευρετικούς και ικανούς αγγειογράφους της Αθήνας στις αρχές του 5ου αι. π.Χ.
Ο μύθος ήταν ήδη γνωστός από τον 7 π.Χ. αιώνα και η ερμηνεία του δεν είναι εύκολη. Φαίνεται πιθανόν ότι δημιουργήθηκε από έλληνες ναυτικούς, Ίωνες ή Δωριείς, που πήγαν στην Αίγυπτο και θέλοντας να δείξουν τον αφιλόξενο χαρακτήρα της χώρας ανάμιξαν στο τέλος το μύθο του Ηρακλή.
Η Αίγυπτος στην εποχή μας έχει περίπου 80 εκατομμύρια κατοίκους και κατέχει ιδιαίτερα σημαντική θέση γεωγραφικά, στρατηγικά και πολιτικά στον αραβικό κόσμο.
Το διάστημα όμως που διανύουμε εκρηκτική παραμένει η κατάσταση στο κέντρο του Καΐρου: νεκροί, μεταξύ των οποίων και δύο παιδιά τεσσάρων και επτά ετών, πτώματα στους δρόμους της Αλεξάνδρειας. Διαδηλωτές έχουν λεηλατήσει σούπερ μάρκετ σε πλούσιες συνοικίες του Καΐρου, έχουν κάψει ένα ξενοδοχείο στο δρόμο για τις πυραμίδες, ενώ σε δύο συνοικίες έχουν απελευθερώσει κρατούμενους από τις φυλακές. Διαδηλωτές επιτέθηκαν κατά τη διάρκεια συγκρούσεων μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας στην έδρα της Κρατικής Ασφάλειας στην αιγυπτιακή πόλη Ράφα, στα σύνορα με τη Λωρίδα της Γάζας, προκαλώντας το θάνατο 3 αστυνομικών.
Αδιάφορο, διεφθαρμένο, αστυνομικό καθεστώς κι ο ηγέτης «σκληρός και πονηρός σα γρια αλεπού» όπως γράφει ο Guardian.
Ο Χόσνι Σαΐντ Μουμπάρακ είναι πολιτικός της Αιγύπτου και ο 4ος πρόεδρος της χώρας από το 1981. Ο 82χρονος Μουμπάρακ, που κυβερνά τη χώρα για σχεδόν 30 χρόνια, απευθυνόμενος σε πρώτο πρόσωπο στο λαό, υποστήριξε ότι αντιλαμβάνεται πως του ζητά να αντιμετωπίσει τη φτώχεια, να κάμψει την ανεργία και να προωθήσει δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις και υποσχέθηκε ότι θα υπάρξει «πρόοδος» στην Αίγυπτο.Λέγοντας ότι υπάρχει μια «λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην ελευθερία και το χάος», σημείωσε ότι μόνο χάρη στις δικές του μεταρρυθμίσεις οι πολίτες "είναι σε θέση" να διαδηλώνουν.
Στα 82 του ο Μουμπάρακ, εφόσον δε χρίσει διάδοχο, αναμένεται να ανανεώσει τη θητεία του για άλλα έξι χρόνια.
Οι εποχές όμως άλλαξαν, από το μύθο περάσαμε στην ιστορία, από τον ήρωα στον άνθρωπο και απομένει να δούμε ποιος ή ποιοι θα αναλάβουν τη δράση του Ηρακλή!
Οι εποχές όμως άλλαξαν, από το μύθο περάσαμε στην ιστορία, από τον ήρωα στον άνθρωπο και απομένει να δούμε ποιος ή ποιοι θα αναλάβουν τη δράση του Ηρακλή!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου