Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - Sarah Kane

PSYCHOSIS 4.48



Tο έργο της Sarah Kane με τον τίτλο Psychosis 4.48 είναι το τελευταίο της λίγο πριν αυτοκτονήσει. Ο τίτλος αναφέρεται στην ώρα κατά τις πρώτες πρωινές ώρες, όταν η Sarah Kane στις περισσότερες περιπτώσεις ξυπνούσε κατά τη διάρκεια της ασθένειάς της:

"Στις 4 και 48
όταν κάνει επιδρομή η κατάθλιψη
εγώ θα κρεμαστώ
στον ήχο της ανάσας του εραστή μου.
Δεν θέλω να πεθάνω
Έχω τόσο αποκαρδιωθεί από το δεδομένο της θνητότητάς μου που έχω
αποφασίσει να αυτοκτονήσω"

Η Sarah Kane έγραφε πάντα γι΄ αυτό που φοβόταν περισσότερο. "Όποιος ισχυρίζεται ότι υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούν να παιχτούν πάνω στη σκηνή, υποστηρίζει και το γεγονός ότι δεν μπορείς και να μιλήσεις γι΄ αυτά" είπε κάποτε. Το Psychosis 4.48 περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο έργο πλησιάζει την ιδέα ένας καλλιτέχνης να περιγράφει ακριβώς αυτό που βλέπει κανείς στο μυαλό του και αυτό που αισθάνεται στην καρδιά του. Αν και το συγκεκριμένο έργο γράφτηκε για το θέατρο, εκ πρώτης όψεως δε χαρακτηρίζεται απαραίτητα ως θεατρικό κείμενο.Είναι το πιο θλιβερό της έργο, γιατί μιλάει για κάποιον που δεν μπορεί να βρει την αγάπη. Επιδιώκει η συγγραφέας να δραματοποιήσει τις διάφορες φωνές στο κεφάλι της και να μεταδώσει στο ακροατήριο την αίσθηση της κατάθλιψης. Η συγγραφέας περιγράφει τις εμπειρίες της κατά τη διάρκεια της κατάθλιψης και της νοσοκομειακής της νοσηλείας.

"Είμαι θλιμμένη νιώθω πως το μέλλον είναι ανέλπιδο και
ότι τα πράγματα δεν μπορούν να καλυτερέψουν
Νιώθω πλήξη και δεν ικανοποιούμαι με τίποτα
Απέτυχα πλήρως σαν άνθρωπος
Είμαι ένοχη και τιμωρούμαι
Θέλω να σκοτωθώ
Κάποτε μπορούσα να κλαίω αλλά τώρα είμαι αδάκρυτη
Έχασα το ενδιαφέρον μου για τους ανθρώπους
Δεν μπορώ να παίρνω αποφάσεις
Δεν μπορώ να φάω
Δεν μπορώ να κοιμηθώ
Δεν μπορώ να σκεφτώ
Δεν μπορώ να ξεπεράσω τη μοναξιά μου, το φόβο μου, την αηδία μου..."


Η Sarah Kane (1971-1999)  ήταν η πιο ριζοσπαστική εκπρόσωπος του βρετανικού δράματος της δεκαετίας του ΄90. Στο Μπρίστολ και το Μπέρμπιγχαμ σπούδασε δραματική λογοτεχνία, σε ηλικία 23 ετών προκάλεσε ένα θεατρικό σκάνδαλο με το ντεμπούτο της με το έργο  "Blasted", το οποίο εκθέτει με ανελέητη βαρβαρότητα τον άνθρωπο ως ανεξέλεγκτα βίαιο. Έως το 1999 με τέσσερα άλλα κομμάτια, δείχνει ότι δεν επρόκειτο για σκάνδαλο. Στις πρωινές ώρες της 20ης Φεβρουαρίου 1999 κρεμάστηκε.

Tο έργο της Sarah Kane με τον τίτλο Psychosis 4.48 ανέβηκε στις Σέρρες από το πανεπιστήμιο Frankfurt Γερμανίας στα πλαίσια της 7ης Πανεπιστημιάδας θεάτρου.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου