Ταξιδέψαμε μέσα στην ιστορία του θεάτρου κάνοντας μερικές στάσεις σε επιλεγμένα κείμενα του θεάτρου. Η ιδέα ήταν να παρουσιαστεί σύντομα μια θεωρητική προσέγγιση στην πορεία του θεάτρου διαβάζοντας όμως και αντιπροσωπευτικά αποσπάσματα. Το θεωρητικό σκέλος το ανέλαβε ο φιλόλογος... Το πρακτικό ο ηθοποιός... Χώρος μας η θεατρική σκηνή στο υπόγειο του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών στα "Αστέρια".
Πρώτος σταθμός το αρχαίο θέατρο (αφού έγινε μια πρώτη σύνδεση με τα Πάθη του Όσιρι στην αρχαία Αίγυπτο). Σοφοκλής - Αντιγόνη. Αριστοφάνης - Λυσιστράτη. Τα κομμάτια που επιλέξαμε ήταν γυναικείοι μονόλογοι προσαρμοσμένοι στη ...Βασιλική.
Μία σύντομη αναφορά στο Μίμο (με τον οποίο ελπίζω να ασχοληθώ λεπτομερέστερα στο μέλλον), ως ένα αντιπροσωπευτικό είδος της ελληνιστικής εποχής. Εξάλλου στο ανέβασμα μίμων συμμετείχαν και γυναίκες... Στη συνέχεια αναφορά στη ρωμαϊκή εποχή για να περάσουμε στην αναγέννηση και την commedia dell arte...
Ακολούθησε ο μέγας ...Σαίξπηρ και το 'Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας" με ένα απόσπασμα από την Ελένη και τα ερωτικά καμώματα του θερινού ηλιοστασίου. Φυσικά Μολιέρος και "Ταρτούφος" με ένα απόσπασμα της Ντορίνας, της υπηρέτριας.
Περάσαμε στον 18ο αιώνα,ρεαλισμός. Ίψεν "Το σπίτι της κούκλας". Διάλογος της Νόρας με το σύζυγό της. Η Βασιλική Δαλίσκα με τον Παναγιώτη Μέντη.
Για τη συνέχεια περίοδος του μεσοπολέμου. Πολιτικό-Επικό θέατρο: Μπρεχτ "Η Εβραία". Ποιητικό θέατρο: Λόρκα "Η Γέρμα". Περνάμε στην αντίπερα όχθη του ατλαντικού. Τέννεσση Ουίλιαμς "Λεωφορείο ο Πόθος".
Θέατρο του παραλόγου, από το οποίο επιλέξαμε να κάνουμε το πέρασμα στο νεοελληνικό θέατρο με τη "Φαύστα" του Μποστ. Απολαυστικοί ο Μέντης με τη Δαλίσκα. Και τέλος η "Ρόζα" του Μέντη.
Πρώτος σταθμός το αρχαίο θέατρο (αφού έγινε μια πρώτη σύνδεση με τα Πάθη του Όσιρι στην αρχαία Αίγυπτο). Σοφοκλής - Αντιγόνη. Αριστοφάνης - Λυσιστράτη. Τα κομμάτια που επιλέξαμε ήταν γυναικείοι μονόλογοι προσαρμοσμένοι στη ...Βασιλική.
Μία σύντομη αναφορά στο Μίμο (με τον οποίο ελπίζω να ασχοληθώ λεπτομερέστερα στο μέλλον), ως ένα αντιπροσωπευτικό είδος της ελληνιστικής εποχής. Εξάλλου στο ανέβασμα μίμων συμμετείχαν και γυναίκες... Στη συνέχεια αναφορά στη ρωμαϊκή εποχή για να περάσουμε στην αναγέννηση και την commedia dell arte...
Ακολούθησε ο μέγας ...Σαίξπηρ και το 'Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας" με ένα απόσπασμα από την Ελένη και τα ερωτικά καμώματα του θερινού ηλιοστασίου. Φυσικά Μολιέρος και "Ταρτούφος" με ένα απόσπασμα της Ντορίνας, της υπηρέτριας.
Περάσαμε στον 18ο αιώνα,ρεαλισμός. Ίψεν "Το σπίτι της κούκλας". Διάλογος της Νόρας με το σύζυγό της. Η Βασιλική Δαλίσκα με τον Παναγιώτη Μέντη.
Για τη συνέχεια περίοδος του μεσοπολέμου. Πολιτικό-Επικό θέατρο: Μπρεχτ "Η Εβραία". Ποιητικό θέατρο: Λόρκα "Η Γέρμα". Περνάμε στην αντίπερα όχθη του ατλαντικού. Τέννεσση Ουίλιαμς "Λεωφορείο ο Πόθος".
Θέατρο του παραλόγου, από το οποίο επιλέξαμε να κάνουμε το πέρασμα στο νεοελληνικό θέατρο με τη "Φαύστα" του Μποστ. Απολαυστικοί ο Μέντης με τη Δαλίσκα. Και τέλος η "Ρόζα" του Μέντη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου